Monday, August 15, 2011

ape yg akan jadi...



ermm lepas arwah atuk xde ape la yg akan jadi kpd empayar Pustaka Muda yg telah diusahakan atuk sejak muda lagi...Kilang cetak buku dah abis kene jual...sape lagi yang akan teruskan. tp nak wat cmne. masing² anak² atuk dah ade kerjaya masing². nasib baik ade abang ibu. Pak Andak yg uruskan. itu je satu2nye harapan. bukan ape. bukan nak menyibuk sbb itu bkn harta ak pn... tp kat kedai buku 2 la ak mmbesar. main kejar2 ngn cucu atuk yg lain. kat situ jgk la ak menghabiskan mase cuti sekolah ak. tolong atuk jge kedai buku. atuk suke klu cucu² die suke mmbace. sbb 2 arwah atuk sgt suke bile anak² n cucu² die dtg kedai. sampai ak da bole hafal semua tempat fiksyen buku. lagi x sedih klu kedai buku 2 nak jual gak. no way. atuk pn da pesan kat anak2 die. nnt atuk da xde. jge kedai 2 elok2 sbb 2 je harta yg blh mmbiak. sgt sedih...so ak nak bgtau kat sini. sesape yg minat bace buku (bagi penduduk ipoh) boleh la dtg ke kedai buku atuk ak. n skg ni ade promotion buku free. sbb ade buku2 reject yg kulit buku da rosak 2. so buku² yg reject 2 kedai atuk sedekah. macam² ade dari novel, kitab² lama, buku ilmiah, buku motivasi, buku kanak², yasin, dan al-quran. Pustaka Muda juga menerima tempahan sesape yg nak order yasin.

PUSTAKA MUDA
Jln Tun Razak.
05-5274079

PHOTO BUCKET

signboard yang agak usang. da lame x tukar.

tapi 2 x penting. yang penting koleksi² buku yg terdapat dalam kedai ni.


zaman skg ssh nak dpt kitab² lame, tp Pustaka Muda ade byk kitab² lame.
ada jgk kitab yang diimport dari Indonesia.



dicelah² buku ni lah ak sllu main nyorok² n kejar²....
arwah atuk tgk sambil check buku...miss it...

p/s: Insyallah, berkat stp Al-Quran, yasin dan buku² agama yg dijual itu, ade org yg mmbacanya, sedikit pahala org yg mmbaca itu akan sampai kepada Allahyarham Haji Mohd Daud B. Al-Yatimi. Amin. mcm 2 la kata² yang selalu sy dgar dr org2 sekeliling.


2 comments:

  1. al-Fatihah..

    kedai buku yang besar mcm gini...fuh mesti kalau dah masuk berjam duduk dlm nih...suka sgt buku2 cerita...=D

    ReplyDelete
  2. haaa jmput la dtg :)
    tp jauh la skit.
    kat ipoh :p

    ReplyDelete

leave ur comment here =)