Monday, March 28, 2011

who wants beautiful skin! :D


honestly my skin xde la cntik mane pn :p
tp mahu share jgk ngn korg.
kulit ak ni jenis kulit yg nipis, so bile kene panas.
confem! jd anak ankat padayappa. that y klu keluar tghari ak akan pki sunblock.
jenama metholatum. murah je. kat watson n guardian ade belambak.
bgus tau sun block die, sbb liquid die clourless.
then klu pki sun block 2 x nmpk pn sopak² or belak² kat muke korg even korg pki bedak.
pas2 kulit aku ni cepat berminyak.
sape nak tumpang muke ak betulkan tudung boleh la hahha
berkilat gile! dari jauh org dah boleh nmpk sinarannye hahhaa
pas2 klu x jage, x cuci elok² mmg muke ak dah mcm sakai baru keluar hutan.
nasib baik la perangai ak ni mewarisi perangai ibu.
yg cerewet bab² tubuh badan ni hahhaa
actually, ikan sbnrnye baik untuk kulit.
tp dekat uitm ni mmg payah la nak cari ikan yg sedap.
klu ade jual ikan pn, mst daging die keras. uwekkk
ikan penuh ngn protein.
ibu ckp protein 2 penting untuk mmbina tisu² yg ade dlm badan kite ni.
ko contoh cm ade kulit² mati kat kulit korg 2 nnt die tukar la sel baru wwwaaa bru tantekkk!! :D
so nak dapat ikan susah ak ambik KAPSUL MINYAK IKAN KOD SCOTT'S EMULSION.
klu awal² mkn mmg r x nmpk pape jd, tp lepas dah nak dekat sebotol ak abiskan.
bile usap kulit 2, rase lembut n licin :)
x caye try la sendiri :p
x semestinya nak jenama yg sama.
ape² jenama pn bole, tp minyak ikan kod ni mmg bagus untuk badan.


KEBAIKAN MINYAK IKAN KOD

☻ memelihara kesihatan sel ephitilia yg terdapat pada saluran pernafasan, untuk menghindarkan sebarang jangkitan
kuman.
☻ tumbesaran yg normal.
☻ penglihatan yg sihat dan mengelakkan dari rabun malam.
☻ penglihatan warna yg sempurna.
☻ memelihara tisu yang sihat.
☻ menguatkan gigi dan tulang.

PHOTO BUCKET




kapsul yg elastic lembut, sng nak telan.

1 comment:

  1. wah..info menarik...
    samalah ngan syafiqq kene sunburn tu mmg cepat...

    kalau lepas kene sunburn then kulit jadi kering...salah satu cara terbaik minum 100plus...sbb ianya isotonik...

    ReplyDelete

leave ur comment here =)